Untitled 14

جلوگیری از نمایش بعضی عکسها در گالری اندروید | سلام دوستان ، گاهی اوقات عکس هایی دارید که دوست ندارید در گالری نشان داده شوند پس در این مطلب با ما همراه باشید …..

جلوگیری از نمایش بعضی عکسها در گالری اندروید


خیلی ها برای جلوگیری از این کار اون عکس ها رو رو پاک میکنند که البته باعث تخریب شدن برنامه میشه چون به اون عکس ها نیاز داره. اما یک راه حل خیلی ساده برای این کار وجود داره:

کافیه به پوشه ای که این عکس ها داخلش هستن برید و یک فایل با این اسم درست کنید.

nomedia.

در اندروید اگه اول اسم هر فایل را نقطه بذاریم اون فایل مخفی میشه و منظور از (نومدیا ) اینه که تو گالری نشون داده نشه پس در این صورت فایلی که شما با این اسم درست کردید خودش مخفی میشود ولی جلوی نمایش عکس ها رو در گالری میگیره (البته این عکس ها در اصل مخفی نیستن و خیلی راحت با رفتن به پوشه مربوطه میتونین بهشون دسترسی داشته باشین)

شاید بخواهید این مطلب را هم مشاهده کنید :
خرید جم clash of clans با کافه بازار

در کل اگر فایل nomedia. در یک پوشه موجود بود باشد سیستم متوجه میشود هنگام اسکن کردن می بایست محتویات آن پوشه را نادیده بگیرد . بنابراین اگر شما یکی از این فایل را در پوشه آلبوم درست کنید محتوای آن پوشه در گالری نمایش داده نخواهد شد .

نکته : این عملیات برای هر نرم افزار گالری آندروید که استفاده میکنید کاربرد دارد و بسیار راحت بوده و برگشت پذیر می باشد و احتیاجی به روت کردن گوشی نیز ندارد .

توجه : اگر هر وقت شما خواستید پوشه پنهان شده را دوباره نمایش دهید به برنامه مدیریت فایل خود رفته و گزینه فایل های پنهان را فعال کنید و به پوشه مورد نظر رفته و فایل nomedia. را پاک نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *