Laptop water22

شاید برای شما هم پیش بیاد که آب یا هر ماده ی مایع دیگر روی لپ تاپتان بریزد ؛ برای جلوگیری از آسیب دیدن لپ تاپ با ما همراه باشید :

لینک کوتاه مطلب : https://kinglearn.ir/?p=2692

xu720rtbk63k

 

برای نجات دادن لپ تاپ هنگام خیس شدن ، این 10 نکته را رعایت کنید

1-در ابتدا قبل از هر کاری آرامش خود را حفظ کنید و سعی کنید دست و پای خود را گم  نکنید.  با  انجام صحیح این کارها می‌توانید لپ‌تاپ خود را نجات دهید.

2- در عین  حالی  که  آرامش خود را حفظ می‌کنید باید  سریع هم باشید  . هر ثانیه‌ای که بگذرد امکان نفوذ بیش تر آب به داخل لپ تاپ بیش تر میشود . پس زمانی  برای غصه خوردن ندارید و باید زود دست به کار بشید.

3- اگر لپ‌تاپ  به  برق است از پریز جدا کنید و هر چه وسیله جانبی مانند ماوس، فلش دیسک و… که به لپ‌تاپ متصل است را از آن جدا کنید. هم‌چنین اگر باتری داخل لپ‌تاپ است، آن را نیز بیرون بیاورید.

4-متناسب  با میزان مایع ریخته شده روی لپ‌تاپ بررسی کنید که مایع تا کجا نفوذ کرده است. در اکثر مواقع آب به داخل لپ‌تاپ نفوذ نکرده و تنها تا صفحه کلید پیشروی می‌کند.

5- لپ‌تاپ را طوری قرار دهید که از پخش شدن مایع بیش تر در داخل  لپ‌تاپ جلوگیری شود و در جهت خارج شدن مایع از دستگاه باشد. به عنوان مثال آن را بر خلاف جاذبه زمین نگه‌دارید.

Wet-laptop-4[1]

6- با استفاده از دستمال یا هر چیز دیگری که قدرت جذب بالایی داشته باشد  سطح بیرونی لپ‌تاپ را خشک کنید.

550px-Save-a-Laptop-from-Liquid-Damage-Step-6[1]

7- اگر مطمئن هستید که مایع به درون لپ‌تاپ نفوذ کرده است، باید لپ‌تاپ را باز کرده  و محتویات داخلی آن را خشک کنید. برای این کار باید به دو نکته بسیار مهم دقت کنید: 1-ابتدا باید اطمینان داشته باشید دانش فنی این کار را دارید. مبادا کاری کنید ضرب المثل “اومد ابرو رو درست کنه زد چشمشو کور کرد” حکایت حال شما شود! اگر فکر می‌کنید چنین تخصصی ندارید این کار را به دست یک متخصص بسپارید و خودتان لپ‌تاپ را باز نکنید. . و  اگر لپ‌تاپ شما دارای گارانتی است آن را باز نکنید زیرا که این کار باعث بی‌اعتبار شدن گارانتی لپ‌تاپ می‌شود.

8- پس از باز کردن لپ‌تاپ و خشک کردن سطوح سخت‌افزارها بهتر است که به مدت 24 ساعت لپ‌تاپ را در محیطی بدون هر گونه گردوخاک و کثیفی و در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا رطوبتی که نفوذ کرده در سخت‌افزارهای داخلی تبخیر شود.

9-اگر به آفتاب دسترسی ندارید می‌توانید از سشوار استفاده کنید، اما با احتیاط . سعی کنید از سشوار با درجه حرارت کم و از فاصله دور استفاده کنید.

10-پس از گذشت مدت زمان کافی، هنگامی که مطمئن شدید هر چه رطوبت در لپ‌تاپ بوده خشک شده است، لپ‌تاپ را روشن کنید. به همین سادگی!

در پناه حق ، یا علی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *