how to speed up your android phone

6 نکته کلیدی برای افزایش سرعت اندروید :

لینک کوتاه مطلب : https://kinglearn.ir/?p=1238

افزایش سرعت اندروید :

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که حس کنید گوشی آندرویدی تان نسبت به چند ماه پیش که برای اولین بار روشنش کردید، کند شده است و جا به جایی میان برنامه ها بعضا با تاخیر انجام می شود. برای حل این مشکل و افزایش سرعت و کارآیی گوشی تان با ما همراه شوید.

 

برنامه های بدون استفاده را حذف یا غیر فعال کنید :

حافظه ذخیره سازی دستگاه شما محدود است و هرچه آن را بیشتر از اپلیکیشن های بی مصرف پر کنید، وضع بدتر می شود. هر از گاهی سر و سامانی به فایل های خود بدهید و سعی کنید از شر تصاویر، فیلم ها و برنامه های اضافی خلاص شوید. ذخیره فایل های مهم روی سرورهای ابری مانند دراپ باکس یا گوگل درایو نیز توصیه می شود. پس همین الان به بخش تنظیمات دستگاه بروید، گزینه Apps را انتخاب و کار را تمام کنید. قدری فضای خالی، به کسی ضرر نمی رساند. به گزارشcnet ، مورد بعدی برنامه های پیش فرض شرکت سازنده است که متاسفانه قابل حذف نیست. اما می توانیدآن ها را غیر فعال یا مخفی کنید تا دستشان از منابع سیستمی کوتاه شود. پیشنهاد دیگر این است که تا حد امکان فایل های خود را به کارت حافظه منتقل کنید.

حافظه نهان (Cache) برنامه ها را پاک کنید :

به مرور زمان، برنامه ها فایل هایی را برای ایجاد دسترسی های فوری و تسریع انجام یک عملیات در حافظه در قسمت حافظه نهان یا همان کش خود ذخیره می کنند. این امر می تواند تاثیر بسیار سوئی در کارآیی دستگاه داشته باشد و سرعت آن را پایین بیاورد. برنامه های بسیاری در گوگل پلی یافت می شود که این کار را برای شما انجام می دهد. Clean Master و App Cache Cleaner  دو مورد از بهترین هاست که رایگان هم می باشد. به گزارش zoomit ، پیشنهاد دیگر این است که در قسمت Multitasking، برنامه های باز و بی استفاده را ببندید تا فضای رم گوشی اشغال نشود.

تصاویر پس زمینه پویا زیبا ست، اما هم زمان که شما سرگرم لذت بردن از قابلیت هایشان هستید، آن ها هم در پشت صحنه مشغول بلعیدن باتری دستگاه هستند

درباره استفاده از تصاویر پس زمینه پویا (live wallpapers) و ویجت ها هوشیار باشید :

شاید بخواهید این مطلب را هم مشاهده کنید :
تعداد کاربران فعال فیسبوک

بسیاری از کاربران می گویند ویجت ها یکی از اصلی ترین دلایلی است که آن ها را به سمت آندروید جذب کرده است. درست است؛ ویجت ها سودمند و گاه زیباست و اغلب فرآیندهای نسبتا طولانی را تسریع می بخشد، اما استفاده از چندین صفحه خانگی که همگی پر از ویجت است، هر پردازنده ای را به زانو در می آورد. تصاویر پس زمینه پویا هم زیبا ست، اما هم زمان که شما سرگرم لذت بردن از قابلیت هایشان هستید، آن ها هم در پشت صحنه مشغول بلعیدن باتری دستگاه هستند.

انیمیشن ها را غیر فعال کنید :

تاچ ویز سامسونگ یا Sense  شرکت HTC، بسیار سنگین و مملو از انیمیشن های گوناگون است که در عین زیبایی، می تواند بر عملکرد دستگاه تاثیر بدی بگذارد. در قسمت تنظیمات، چند گزینه مخفی وجود دارد که به شما امکان می دهد انیمیشن قسمت های مختلف را غیر فعال کنید. تنها کافی است به تنظیمات بروید و از قسمت  About Phone، 7 بار روی Build Number تپ کنید. توجه داشته باشید که این بخش برای توسعه دهندگان و کاربران حرفه ای است و اگر سر رشته ندارید، به این عرصه ورود نکنید. پس از این کار، بخشی تحت عنوان Developer Options در بخش تنظیمات ظاهر می شود. به آن جا بروید و سپس از قسمت Drawing option، انیمیشن ها را به میل خود غیر فعال کنید.

سیستم عامل دستگاه را به روز نگه دارید :

سیستم عامل آندروید هر چند مدت یک بار توسط گوگل آپدیت می شود و تولید کنندگان نیز به روز رسانی های اختصاصی خود را ارائه می دهند.

سعی کنید همواره دستگاه خود را به روز نگه دارید تا از باگ های نرم افزاری و حفره های امنیتی رهایی یابید و آخرین بهبودهای انجام شده را تجربه کنید.

 

به روت و رام های جدید هم فکر کنید :

این کار با ریسک همراه است و تنها اگر کارها توسط یک شخص با تجربه انجام شود، تقریبا خطری وجود ندارد. دستگاه خود را روت کنید و اکنون می توانید رام های جدید و سفارشی را امتحان یا پردازنده را اورکلاک کنید و به طور کلی، راندمان گوشی تان را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *